Online marketing en online strategie

Bij online marketing gaat het er om dat de website goed vindbaar is in de zoekmachines (denk aan Google) op de meest belangrijke zoekwoorden in de branche waar je je op richt. Daarnaast houdt online marketing in, dat je actief en heel gericht prospects en klanten gevraagd en ongevraagd benadert via diverse online media. Zie Online scorecard 3.0

Voor meer inzicht van de inhoud van een Online marketingplan; Voorbeeld Online marketingplan

SEO website en search engine marketing

Online aanwezigheid is dé manier om aanbod en contactgegevens van de organisatie snel en eenvoudig onder potentiële klanten via internet te verspreiden. Maar….. dan moet je wel gevonden worden. Van een bedrijf zonder website wordt al snel de geloofwaardigheid in twijfel getrokken. Zorg er voor dat uw doelgroep weet dat u een website heeft. Zorg er voor dat de juiste zoekwoorden naar úw website leiden. Dat uw boodschap klip en klaar is. SEO en SEA in optima forma. Zonder goede website marketing of webmarketing – inclusief een online marketing strategie en zoekmachineoptimalisatie – wordt informeren van en communiceren met klanten en prospects een stuk lastiger. Zie SEO en SEA 

E- mail marketing

Meest effectief is dat er een goede koppeling en wisselwerking is met uw e-mail marketing, mobile marketing en offline marketing. Opereer vanuit het klantperspectief, besef dat uw klant net zo makkelijk schakelt tussen een winkeletalage, mobiele websites, iPad als het lezen van een branchemagazine. Om daadwerkelijk een optimaal rendement met internet marketing te realiseren, is het inrichten van een online organisatie essentieel. Dat kun je voor een deel uitbesteden, zeker in de opstart- en opbouwfase. Echter vanuit het inhoudelijke aspect dienen uw eigen medewerkers doorlopend betrokken te zijn bij online marketing. Zie 12 tips voor E- mail marketing

Social media marketing

Social media zijn online platforms of kanalen die gebruikers- gegenereerde content bevatten. Social media marketing staat voor het verkrijgen van online bezoek of aandacht door gebruik van social media netwerken. Het gaat hier dus om het aansturen van kanalen. Social media gaat verder dan marketing en communicatie en wordt ook ingezet voor het verbeteren van service, betrokkenheid en zichtbaarheid van een organisatie naar zijn doelgroepen toe. De doelgroepen hebben recht op het herkennen van je doelstellingen, het beloofde einddoel.

Content is king, beleving is king

Niet relevante inhoud zorgt voor een zeer lage autoriteit (en dus lage vindbaarheid) binnen de zoekmachines. Aspecten -relevantie en autoriteit- zijn belangrijk om goed gevonden te worden op het world wide web. Dat vereist een helder en relevant aanbod van producten en diensten op uw website. Formuleer je boodschap compact en compleet. De juiste pakkende beelden, informatieve teksten en een overzichtelijke navigatie zijn essentieel om de bezoeker vast te houden. Uiteindelijk gaat het over Reach, Attract, Engage, Convert en Retain. Dat betekent dat de bezoeker contact legt met de organisatie voor meer informatie, een afspraak of om een bestelling te plaatsen. Boeien om te binden. Zie ook Content marketing

Meten is weten

Wie of wat bepaald of een website goed is. Hij moet als eerste jouw doelgroep aanspreken, Maar ook jouw doelstellingen helpen realiseren. Klinkt logisch, maar hoe meet ik dat nu precies?   Hoe goed is jouw website

Online marketing services

InterimMarketing heeft alle internet marketing consulting disciplines in huis om uw online organisatie en uw internet marketing strategies op of uit te bouwen. Wij werken met uw bestaande website of ontwikkelen een compleet nieuwe voor u. Geheel op maat en gebouwd voor een maximale conversie binnen het door u beschikbaar gestelde budget. Zeker zo belangrijk: wij van online marketing Den Bosch dragen kennis inzake het proces van online marketing, e- mail marketing en -commerce graag aan u over. Zie ook Webdevelopment

“Verbeter uw online zichtbaarheid”