Workshops en opleiden

Door middel van gerichte marketing workshops worden uw medewerkers actueel opgeleid. Ondermeer in het maken van strategische businessplannen, marketing- en communicatieplannen en het uitvoeren van marketingcommunicatie projecten. Dit kan ook op een meer structurele wijze (½ dag of 1 dag per week). Hierbij wordt een afspraak gemaakt welke ondersteuning gewenst is op het terrein van marketing en communicatie. Dit kan aangevuld worden met ‘on the job’ – training en -begeleiding van medewerkers op gewenste competenties en vaardigheden. Het niveau van de medewerkers wordt hierdoor gaandeweg verhoogd, zodat zij de ambitieuze uitdagingen van een sterk groeiende organisatie goed kunnen blijven volgen.

Workshop “Merk strategie”

Welke klanten kiezen uw merk.Waarom kiezen ze uw merk.Waarom zouden potentiële klanten juist uw merk moeten kiezen? Een aantal vragen die aan de basis staat van commercieel succes. In deze workshop wordt uitgebreid behandeld hoe je een sterk merk neerzet. Wij hanteren hierbij een beproefde methode en belichten een aantal belangrijke elementen. Denk hierbij aan missie, visie, kernwaarden, doelgroep, concurrentie, klantbehoefte, mediagebruik, doelstelling, onderscheidend vermogen, marketing strategie, marketing tactiek, merkwaarden. Met als doelstelling doelgroepen optimaal te bereiken, te boeien en te binden. 

Lees meer?

Workshop “Strategische businessplannen”

In deze workshop wordt op een compacte maar grondige wijze marketingkennis overgedragen, toegespitst op het vervaardigen van strategische marketing- of businessplannen. De meest relevante marketingmodellen worden uitvoerig behandeld. Deelnemers kunnen na deze workshop zelfstandig een eenvoudig businessplan maken

Workshop “Taakstellende marcom plannen”

In deze workshop worden op een unieke wijze kennis en vaardigheden bijgebracht, toegespitst op het vervaardigen van een taakstellend marketing communicatie budget dat direct is afgeleid van salesplannen en communicatieplannen van de onderneming. Bij de in house workshops (maatwerk) kunnen onderwerpen behandeld worden als: opzet sales- of marketingplan, keuze van in te zetten strategieën, de waarde propositie, klantwaarde, merkpositionering, het marketing planning proces en in- en externe communicatie.

InterimMarketing heeft veel ervaring in het opleiden op marketing en communicatie gebied. Een aantal marketing consultants zijn als deeltijd docent al jaren verbonden aan HBO instituten.