Marketing communicatie

 

Marketing communicatie

Marketing communicatie is de verzamelnaam van alle communicatieactiviteiten die tot doel hebben de marketingstrategie communicatie strategie van een organisatie optimaal te communiceren voor een maximaal effect én rendement. Kern is het vooraf benoemen van de marketing en communicatie doelstellingen die de organisatie beoogd te realiseren. Marcom en reclame is idealiter zowel in- als extern gericht. Om buiten te winnen moet je immers binnen beginnen. Zorg dat uw medewerkers vooraf de boodschap(pen) kennen die u als organisatie naar buiten brengt. Dat motiveert intern en versterkt uw boodschap extern.

Waarde creatie en verdedigbaar concurrentie voordeel

In het economisch verkeer gaat het om het voortbrengen van producten en of diensten die aansluiten bij de behoeften van klanten. Dat lijkt gemakkelijk maar de praktijk bewijst anders. Er zijn honderden drankjes om dorst te lessen. Meer van hetzelfde op de markt brengen is weinig onderscheidend en alleen de P van Prijs zorgt dan in dat geval voor onderscheid. Voorkeur voor producten of diensten bestaat uit meerdere componenten. Het is een combinatie van nut en noodzaak van een product of dienst maar het gaat ook om zaken als: de wijze van voortbrengen (milieu) , het distribueren / verspreiden (local for local), het communiceren over (tone of voice), de vernieuwing (best in class), de omgang met werknemers en milieu (perceptie). Het vergt naast – inside out- , ook veel aandacht voor het – outside in – denken. InterimMarketing heeft de ervaring van vele opdrachtgevers, jaren werkervaring en (gast)docentschappen aan studenten. Die ervaring zetten wij in om voor opdrachtgevers waarde te creëren.

De InterimMarketing communicatieadviseur koppelt marketing kennis aan reclame expertise die is opgedaan aan klantzijde maar ook op directieniveau aan communicatie bureau zijde.