Marketing planning proces

Analytisch proces van idee tot realisatie

Strategie ontwikkeling is een proces waarbij vanuit propositie ontwikkeling een helder, onderscheidend en voor de doelgroep een relevant aanbod wordt gedefinieerd. Vanuit deze propositie wordt de wijze bepaald waarop de doelgroep het meest effectief kan worden benaderd. Een analytisch proces van idee tot realisatie. Wat moet wanneer in werking worden gezet. Wie doet wat met welke middelen, het marketing planning proces.

Marketing planning proces, eficiënte projectplanning en geld besparen

Wij vertalen projecten helder en overzichtelijk in deelplannen, activiteiten, verantwoordelijkheden en kosten. Een scenario dat InterimMarketing al vele malen heeft opgezet én uitgevoerd voor haar klanten. Met deze methode kunnen projectmedewerkers en leidinggevenden eenvoudig de projectvoortgang via een operationeel jaarplan  volgen en wordt voorkomen dat activiteiten te laat, dubbel of niet worden uitgevoerd. Het is duidelijk wie waarvoor verantwoordelijk is en wat de stand van de deelprojecten en de kosten is. Deze zogeheten Main Time Frames kunnen door ons heel snel worden ingericht. Projectvergaderingen kunnen door een heldere marketing planning efficiënter plaatsvinden en worden projecten met een kortere doorlooptijd afgerond. Zelfs complete marketingplannen kunnen eenvoudig vertaald worden naar deze planningen.

Het vertalen van activiteiten naar overzichtelijk projectplannen is een competentie welke InterimMarketing tot in de haarvaten is ingegeven. Deze planningen zijn een goed instrument om het creatieve proces en de uitvoering op meerdere vlakken aan te jagen en de voortgang te controleren. Wij laten u graag kennis maken met deze methode om te ontdekken hoeveel tijd en geld u kunt besparen op uw projecten.