Online Scorecard 3.0

U wilt een online strategie met concrete meetbare doelstellingen. Hiervoor is de Online scorecard 3.0 ontwikkeld. Dit is een doorontwikkeling van de Balanced Score Card (BSC) van Kaplan en Norton. Met deze methode worden uw online doelstellingen gedefinieerd en de resultaten volledig inzichtelijk gemaakt. Met als doel website optimalisatie, rendement op internetinvesteringen te vergroten en doelstellingen te realiseren.

Online scorecard 3.0

Resultaat bekeken vanuit 4 verschillende perspectieven

Financieel: wat is het financieel resultaat van de online inspanningen?

  • Meer marge en winst
  • Verbeteren van de budget allocatie
  • Efficiënter omgaan met resources

Klant: wat vinden prospects en klanten ervan?

  • Meer nieuwe klanten
  • Verhogen klant tevredenheid
  • Verhogen klant retentie

Website: kan de techniek van de site verbeterd worden?

  • Integratie met social media
  • Gebruik van laatste technologieën
  • Actueel
  • Expert content

Organisatie: is de organisatie ingericht voor online marketing?

  • Organisatie
  • Monitor tools
  • Opleiding medewerkers
  • Social team
  • Gedragsrichtlijnen

Deze factoren en hun samenspel bepalen het succes van uw online marketing. Definieer voor ieder onderdeel doelstellingen (KPI’s). Uitgangspunt zijn webstatistieken, die alle informatie inzichtelijk maken. Via usability onderzoek, advies, tests en conversie optimalisatie, wordt de website steeds effectiever maken. Met als resultaat maximaal online rendement.

Geïnteresseerd geraakt door deze beschrijving van de Online scorecard 3.0? Lees het boek:

De Online scorecard 3.0, Pearson ISBN 978-90-430-3173-8 of klik hier voor de samenvatting van dit boek