Social media marketing

Social Media Marketing is een online marketing techniek waarbij social media b2b worden ingezet om marketing communicatie doelstellingen te realiseren. Het is een interactieve vorm van internet marketing gericht op het aangaan van een dialoog met je doelgroep. Social marketing kan leiden tot hoge(-re) klantloyaliteit, klanttevredenheid, merk voorkeur en betere financiële resultaten. Dit type onlinemarketing kan echter alleen ingezet worden als de organisatie en de markt hiervoor geschikt én klaar zijn. Social Media Marketing moet voldoen aan een aantal randvoorwaarden alvorens ze tot het gewenste resultaat leidt.

Social Media marketing en platforms

Social Media zijn online platforms waarop gebruikers zonder tussenkomst van derden in staat zijn de SEO content te plaatsen. Denk bij content aan zaken als: berichten, video’s of foto’s. Bekende voorbeelden van Social Media zijn Twitter, Facebook, Linked in, Blog.nl. Met social media leidt je potentiële klanten via een persoonlijke benadering naar je product of dienst. Social media met de focus op b2b aandacht groeit enorm. De mogelijkheden om via social media persoonlijke emotie in te zetten groeit enorm en wordt steeds belangrijker. Met een social media dashboard kan men bewegingen op social media kanalen efficiënt volgen.

Kun je zonder Social Media Marketing strategy?

Positionering alleen vanuit de organisatie of vanuit een product is niet meer voldoende. Het is te statisch en mist de ‘personal touch’ en bezieling. Als bedrijf actief zijn op social media geeft uw bedrijf een gezicht en kan geladen worden met emotie. Customer relationship marketing is een uitstekende manier om interactie met je doelgroep (customer experience) aan te gaan en hierdoor hogere doelen dan alleen verkoop na te streven. Denk bij hogere doelen aan zaken als: vergroten klantloyaliteit, verhogen klanttevredenheid en merk voorkeur. Social media marketing als onderdeel van online marketing communicatie is een middel en geen doel. Gebruik het alleen als het binnen de totale marketing communicatie mix past en een legitiem doel nastreeft zoals creëren van merkbinding. Meer over Social media strategy

Social branding

Bij Social branding wordt Social media ingezet om met doelgroepen in contact te komen, waarbij via diverse kanalen hulp wordt geboden. Een Social brand reageert tijdig op vragen, is transparant, duidelijk, menselijk en respecteert de doelgroep. Meer over Social media advertising

Als ondernemer ben je altijd op zoek naar de meest relevante manier om met je doelgroep te communiceren. Het marketingvak – en dan met name internetmarketing – is voortdurend en razendsnel in ontwikkeling. Voor veel ondernemers ontbreekt de tijd en kennis om alle ontwikkelingen adequaat bij te houden. Internet marketing consultants ontdekken steeds weer nieuwe wegen om nog beter in contact te komen met hun doelgroepen. Als bedrijf samenwerken met externe specialisten geeft u de mogelijkheid om toch actief gebruik te maken van de nieuwste technische ontwikkelingen binnen de wereld van social media.

Een InterimMarketing online marketing consultant helpt om planmatig de juiste route binnen on-line marketing en methodes te kiezen zodat ook u op de meest effectieve manier uw doelgroep en klant kunt bereiken.

“Je komt als bedrijf niet meer weg zonder social media strategie”