Webdevelopment

Webdevelopment is de verzamelnaam voor het ontwikkelen van websites. Wil je als bedrijf een website om online meer bezoekers aan te trekken – die ook nog eens gaan converteren (reageren, aanvragen, kopen……) – dan is alleen een mooi ontwerp niet genoeg. Optimale webmarketing wordt vooraf gegaan door een goed marketingplan en een goede online marketingstrategie. InterimMarketing helpt haar opdrachtgevers een gedegen marketingplan te maken alvorens over te gaan tot webmarketing. Binnen een goede online marketing strategie gaan techniek, design, ontwikkeling, zoekmachine marketing en verkoop namelijk hand in hand.

Webdesign

Webdesign naast web development is voorbij het stadium van eindeloos programmeren en testen. Er bestaan inmiddels vele kant en klare templates voor websites waar een keuze uit gemaakt kan worden. Deze templates worden tegen aantrekkelijke tarieven aangeboden op internet. Hieraan is altijd een CMS (Content Management System) gekoppeld waarmee eenvoudig de inhoud van een website kan worden beheerd, zonder dat daarvoor specifieke kennis van programmeertaal noodzakelijk is.

Webtemplate

De gekozen webtemplate moet liefst zo dicht tegen de gewenste sitemap (zoekstructuur) aanliggen. Daardoor worden allerlei aanpassingen voorkomen. Aanpassingen die niet alleen tijd, maar ook geld kosten. De meeste tijd bij het bouwen van een website zit in de voorbereiding, niet het kiezen van een design.

De te volgen stappen bij het website marketing proces

Zonder goede voorbereiding is een website – als een boek zonder inhoud – waarvan niemand weet wie de lezer zou moeten zijn en waarvan de lezer niet weet dat het boek bestaat. De volgende stappen zijn een leidraad voor webdevelopment:

  • Inventarisatie: wie zijn we, wat en wie zijn onze doelgroepen, klanten. Wat zijn de visie, missie, kernwaarden

  • Online propositie: onderscheidend vermogen, producten en diensten, concurrentie analyse

  • Online strategie: zie Online scorecard- website- organisatie- klant- financieel perspectief Lees meer over Online Scorecard

  • Keuze van een webapplicatie of CMS, bijvoorbeeld; WordPress, Joomla, Drupal
  • Speciale applicaties: keuze en aanschaffen van gewenste applicaties die niet in de webtemplate zitten (plug ins)
  • Keyword onderzoek: definiëren relevante zoekwoorden met hoog zoekvolume

  • Content onderzoek: kennis, informatiebehoefte en trends vergaren over de business en de doelgroepen

  • Concept ontwikkeling: opzet en webbuilding met sitemap, mock- up, keuze website template, visuals, beleving

  • Copywriting: vanuit sitemap met online propositie, relevante keywords, resultaat uit content onderzoek, referenties en branche info

  • Live zetten: keuze provider, testen van functionaliteiten

  • Website optimaliseren: verdere / continue website optimalisatie op basis van resultaatmetingen

  • Andere talen: vertalen van alle SEO content en land specifiek aanpassen

 

Een InterimMarketing online marketeer biedt u professioneel internet marketing advies voor een online marketing strategie en online marketingplan. Van handige handvatten voor zoekmachine marketing waaronder conversie-optimalisatie.

Info om bovenaan in de zoekmachines te staan: www.heinosoft.nl

“Websites moeten een ziel hebben, eenrichtingsverkeer is eindig”