Jaar van Rembrandt

Omschrijving van de interim opdracht

Willemijn heeft als Senior International Brand Manager het Jaar van Rembrandt georganiseerd in samenwerking met het Rijksmuseum. Er zijn verscheidene activiteiten georganiseerd en limited edition items op de markt gebracht om de schilder Rembrandt van Rijn te eren en tevens het 120 jarig bestaan van het kunstschilder-verf-merk Rembrandt te vieren. Onderdeel van het jaar was het ontwikkelen van een speciaal logo voor het Rembrandt jaar welke is gebruikt voor verschillende communicatie uitingen.

Daarnaast is een zeer grote en aspirerende schilderkist op de markt gebracht, waar slechts 120 exemplaren van zijn gemaakt, één voor ieder jaar dat het merk bestaat. Alle kisten zijn voorzien van een jaartal en daarmee enorm gewild met als resultaat dat alle kisten binnen 1,5 dag waren uitverkocht!
Toppunt van dit Jaar van Rembrandt was een diner met alle ambassadeurs en winnaars van een wereldwijde online schilderwedstrijd in de eregalerij van het Rijksmuseum,
onder de Nachtwacht van Rembrandt.

Duur opdracht

De opdracht speelde zich af gedurende het Rembrandt jaar met een half jaar voorbereiding en het organiseren van het diner in het Rijksmuseum in de periode erna.

Doelen

  • In samenwerking met het Rijksmuseum een online en offline global campagne ontwikkelen voor het ‘Jaar van Rembrandt’
  • Ontwikkelen van de communicatiematerialen en het ontwerpen van een schilderkist met onder andere 120 kleuren olieverf en een bijbehorende set
  • Organiseren van een wereldwijde online schilderwedstrijd
  • Met als hoogtepunt een diner met alle winnaars en ambassadeurs in de eregallerij van het Rijksmuseum onder de Nachtwacht.

Resultaten

  • Resultaat een groei in dat jaar van het merk Rembrandt van Royal Talens met 9%
  • Veel publiciteit vanwege de limited edition kist welke de wereld over is gegaan waarbij veel ‘unboxing video’s’ zijn gedeeld.
  • Een indrukwekkend diner met een internationale groep van 50 Rembrandt ambassadeurs en de internationale  winnaars van de global painting contest in het Rijksmuseum.

If Willemijn is the project leader, the project becomes automatically vivid and exciting.

Leo van Wuijckhuijse, Export Aria Manager Asia-Pacific at Royal Talens

Over de verantwoordelijke

Ontdek onze Interim Marketing diensten

Andere projecten

DLL pand Eindhoven

DLL

Sinds 2012 zijn er al zo’n 12 verschillende opdrachten vervuld bij DLL

Koninklijke Nedschroef

Merkstrategie bepalen. communicatieplan schrijven, key visuals bedenken en maken

Strypes

Tijdelijke vervanging van de marketing manager in Bulgarije

Picnic workshop

Workshop Aan de slag met Klantbeleving door Gaby Remmers en Nancy Weststrate

Ondersteuning nodig?

Neem contact met ons op. We luisteren graag naar je hulpvraag. 

Merken waarvoor Interim Marketing onder meer werkt