DLL pand Eindhoven
Employer Branding
Nancy Weststrate

Ode aan een trouwe opdrachtgever: DLL

De eerste kennismaking met DLL (voorheen De Lage Landen) vond plaats in februari 2012. Ik kreeg de mogelijkheid om als interim-professional aan de slag te gaan voor Freo, specialist op online geld lenen. De opdracht bestond uit het schrijven van een marketingcommunicatie plan. Aanvankelijk twijfelde ik of ik wel zou passen in de ‘bankwereld’. Ik had het idee dat iedereen daar in stropdassen zou rondlopen en dat alles erg formeel zou zijn. Maar niets bleek minder waar…

Lees verder »
STRATEGIE
Franck Kuppers

Hoe bepaal je relevante marketingdoelstellingen?

Als het gaat om marketing, is het essentieel om een duidelijke richting te hebben. Zonder doel wordt het een uitdaging om je marketingactiviteiten effectief te sturen. Daarom is het bepalen van relevante marketingdoelstellingen een cruciale stap in het proces.

Lees verder »
Arbeidskrapte horeca
Employer Branding
Nancy Weststrate

Bereid je voor op de effecten van de aanhoudende arbeidskrapte

Volgens recent gepubliceerde cijfers van het CBS was 2022 een jaar van onstuimige groei op de arbeidsmarkt als het gaat om banen en vacatures. Tegelijkertijd kromp het aantal werklozen, waardoor de krapte op de arbeidsmarkt een historisch niveau bereikte. In onder andere de bouw, de zorg, horeca, IT sector, gemeenten en de technische industrie is het lastig om het juiste personeel te werven.

Lees verder »
EmployeeJourney
Employer Branding
Franck Kuppers

Een employee journey verbeteren doe je zo:

Een “employee journey” omvat de verschillende fasen die een werknemer doorloopt tijdens zijn of haar werkzame leven bij een organisatie, vanaf het moment dat hij of zij interesse krijgt in een vacature tot aan het vertrek bij de organisatie. De employee journey bestaat uit verschillende belangrijke fases.

Lees verder »
MEDIA TOOLS
Werner van Beusekom

Event communicatiemiddelen

Hieronder vind je een overzicht van event communicatiemiddelen die je als communicatiedrager kunt inzetten. Tip: kijk hierbij hoe je je doelgroep het beste kunt bereiken. Communicatiemiddelen 5.01

Lees verder »
Employer Branding
Werner van Beusekom

Persona voor werven personeel

Een persona is een dwarsdoorsnede van een (gewenste/beoogde) doelgroep. Het is de ijkpersoon die een grotere groep representeert. Onder doelgroepen vallen vaak (gewenste) klanten maar

Lees verder »
Who is accountable - pagina boek
SAMACO
Werner van Beusekom

SAMACO-model

In het boek Who is Accountable? introduceren de auteurs Werner van Beusekom en Franck Kuppers het SAMACO-model. Sa staat voor Sales, Ma voor Marketing en

Lees verder »