Streamit

Omschrijving van de interim opdracht

Aanvankelijk zijnde interim marketeer Werner van Beusekom en Evelien Baert bij Streamit gestart met het vinden van een passende, scherpe en unieke merkpositionering. Dit was een afgekaderd merkpositioneringstraject tegen een fixed fee. In essentie hebben we toen via dit traject de merkbelofte ‘rock solid audio solutions’ gevonden. Dit vormde de basis voor het nieuwe merkconcept. Ook hier staat Interim Marketing aan de wieg van het merkconcept. Daarna zijn we gevraagd om de communicatie verder op- en uit te bouwen. Dat doen we nu één dag per week. Hierbij helpt interim marketeer Timon van der Wal bij het maken van motion en multimedia.

Op basis van een ‘Rock Solid’ merkpositioneringstraject heeft Interim Marketing het merkconcept uitgerold naar unieke en krachtige beeldtaal en een opgefriste branding. Een solide fundament om de komende jaren op voort te borduren.

 

 

 

 

Duur opdracht

Werner ondersteunt Streamit al vanaf 2020 (tot heden 2023) één dag per week middels marketing- en communicatieondersteuning. Evelien heeft ruim 2 jaar creatieve ondersteuning geboden.

Doelen

Merkpositionering aanscherpen, merkconcept ontwikkelen, nieuwe website bouwen, communicatietactiek schrijven en content maken, delen en meten. Dit heeft geleid tot een betere merkprofilering van het merk Streamit met opvallende beeldtaal, maar met behoud van herkenning.

Resultaten

Betere profilering van het merk Streamit, meer zichtbaarheid op social media en meer aanvragen van potentiële klanten.

Wekelijkse ondersteuning

Na het strategisch traject zijn wij Streamit gaan helpen met het uitbouwen en onderhouden van de communicatie. Dat doen wij op locatie bij de klant. We maken feitelijk onderdeel uit van het Streamit team. Zo heeft onze interim marketeer Werner van Beusekom zijn eigen kantoor en zelfs een eigen Streamit e-mailadres.

Streamit is overigens een klein bedrijf met vier vaste medewerkers. Het is dus een klein bedrijf wat desondanks toch de expertise van Interim Marketing inzet.

Beursdeelname ISE Barcelona

Naast het bedenken en maken van communicatiemiddelen zorgen we bij Interim Marketing ook voor andere soorten ondersteuning. Zo is onze interim marketeer Werner van Beusekom mee naar de ISE-beurs in Barcelona gegaan. Dit vanuit de rol als marketeer en in de dubbelfunctie van sales medewerker.

Het grote voordeel hiervan is dat Werner bestaande en potentiële klanten heeft gesproken. Dit heeft geleid tot waardevolle klantinzichten. Zo heeft hij o.a. gehoord wat veel gestelde vragen zijn, heeft hij gevraagd wat klanten van de Streamit producten vonden, heeft hij gepolst welke media zij gebruiken én wat ze er in willen zien en/of lezen. Geweldige informatie voor een marketeer.

Interim Marketing heeft ons enorm geholpen bij het volwassener maken van ons merk.

DGA, Johan van der Stoel

Over de verantwoordelijken

Ontdek onze Interim Marketing diensten

Andere projecten

DLL pand Eindhoven

DLL

Sinds 2012 zijn er al zo’n 12 verschillende opdrachten vervuld bij DLL

Koninklijke Nedschroef

Merkstrategie bepalen. communicatieplan schrijven, key visuals bedenken en maken

Strypes

Tijdelijke vervanging van de marketing manager in Bulgarije

Picnic workshop

Workshop Aan de slag met Klantbeleving door Gaby Remmers en Nancy Weststrate

Ondersteuning nodig?

Neem contact met ons op. We luisteren graag naar je hulpvraag. 

Merken waarvoor Interim Marketing onder meer werkt